Huisregels Tandheelkundig centrum ’t Haagje
Om u meer inzicht te geven in de werkwijze van onze praktijk, willen wij u verzoeken onderstaande tekst eens door te lezen. Het zijn de ‘huisregels’ van de praktijk. De meeste huisregels spreken voor zich. Zo helpt iedereen mee het voor elkaar zo aangenaam mogelijk te maken en weten we met elkaar waar aan toe zijn!
Afspraken
Wij werken in onze praktijk uitsluitend met behandelingen volgens afspraak en zonder (open ) spreekuren ( met uitzondering van de weekenddienst ). U kunt een telefonisch een afspraak maken, langskomen aan de balie of u kunt een mail sturen.
Het te laat komen voor een afspraak
Bij het te laat verschijnen loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het hierdoor ontstane tijdgebrek.
Het niet nakomen van een afspraak
Wanneer u een afspraak niet na kunt komen dient u dit uiterlijk 48 uur oftewel 2 werkdagen van tevoren kenbaar te maken. Zegt u een afspraak niet of niet tijdig af, dan zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Bij herhaaldelijk niet nakomen of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u niet meer te behandelen.
Pijnklachten/spoedgevallen
Wanneer u ’s ochtends voor 10.00 uur belt met een pijnklacht/spoedgeval, proberen wij u zoveel mogelijk dezelfde dag te helpen. Belt u later op de dag, dan kunnen wij u dit niet garanderen.
Wij kunnen bij het plannen van een afspraak voor pijn/spoed niet altijd rekening houden met voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.
Dienst/Waarneming.
Indien wij niet aanwezig zijn, staat op het antwoordapparaat altijd een telefoonnummer waarop u de dienstdoende tandarts kunt bereiken. Bij de ingang van de praktijk staat het nummer vermeldt op het raam. U kunt ook op onze website kijken voor het nummer.
Afspraakherinnering
Wij sturen wekelijks een afspraakherinnering per e-mail. Dit is een gratis extra service die wij verlenen, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door gaat.
Uw gegevens up-to-date
U bent altijd zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen in uw gegevens.
Begrotingen
Bij uitgebreide behandelingen, waarvan de kosten hoger zijn dan 250 euro, ontvangt u van ons van tevoren een begroting. U kunt ons echter altijd vragen naar de kosten van uw behandeling.
Wanneer u een afspraak maakt voor een behandeling waarvoor u een begroting heeft gehad, gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat met de begroting.
Lees u begroting altijd zorgvuldig door.
Contante betaling
Wanneer u niet verzekerd bent voor de tandarts, verzoeken wij u contant af te rekenen bij de balie. Er is ook een mogelijkheid voor betalen met pin. U krijgt direct de nota mee.
Facturen via Payt
Vanaf 1 mei 2024 zullen wij onze facturen versturen via Payt. De software maakt het voor u mogelijk om uw rekeningen terug te vinden in een persoonlijke online omgeving (hier heeft u geen account voor nodig), eenvoudig uw rekeningen met iDEAL te betalen en te communiceren met de praktijk wanneer u vragen heeft over uw rekening of een betalingsregeling wilt treffen.
De standaard werkwijze van onze praktijk is dat wij uw behandeling eerst indienen bij uw verzekeraar. Het deel dat niet door uw verzekeraar wordt vergoed brengen we vervolgens bij u in rekening. U heeft vervolgens 14 dagen om de rekening te voldoen. Dat kan u doen door gebruik te maken van de digitale betalingsmogelijkheden, zoals iDEAL.
Hebben wij nog geen of een oud e-mailadres van u, wilt u dan uw e-maildres z.s.m. aan ons doorgeven? Indien u geen verzekering heeft, dan kunt u de rekening na afloop van de behandeling afrekenen aan de balie.
Het is van groot belang dat wij uw gegevens goed in ons systeem hebben staan. Geeft u tijdig uw adreswijziging door. (Uw verzekeraar doet dit niet voor u)
Geef ook uw eigen e-mailadres en uw eigen 06 -nummer door, zodat u de factuur probleemloos kunt openen.
Wilt u de nota niet via de e-mail ontvangen, dan kunt u de nota direct afrekenen bij de balie. U kunt dan zelf zorgdragen voor het indienen van de nota bij uw verzekering.
Het is ook mogelijk om de nota na behandeling te betalen aan de balie en de factuur zelf in te dienen bij uw verzekeraar.
Uiteraard is het ook mogelijk om contant te betalen. Er is een pinautomaat aanwezig in de praktijk.
Indien u de nota niet op tijd betaald, worden er geen afspraken gemaakt tot u heeft betaald.
Mocht u vanwege financiële problemen een betalingsregeling willen treffen, kunt u contact opnemen met de praktijkmanager.
Uw eigendommen
Waak zelf over uw eigendommen, Tandartspraktijk ’t Haagje is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
Roken
Roken in of op de oprit/toegang van de praktijk is niet toegestaan.